MEN Qualified Regime: Resolution 07761 of May 10, 2018. Valid until May 10, 2025
The Specialization in Internal Medicine is a contribution of the University of Sinú, Elías Bechara Zainúm, to the solution of coverage and quality problems in education and health in the department of Bolívar and in the country. The scientific impact of the specialization is expressed in the training of specialists in Internal Medicine of high scientific quality and with a general vision of adult health problems. Likewise, the development of the postgraduate course contributes to the strengthening of the University's undergraduate program and to the modernization and progress of the Service Provider Institutions (IPS) in which the training practices are developed.
Likewise, the graduates of this specialization are trained to be competent in the design of research works, which will allow the consolidation of the lines of research, the understanding of the problems in adult health and the proposal of solutions to the most serious problems. common in this field.
TITLE TO ISSUE | INTERNAL MEDICINE SPECIALIST |
DURATION | 3 years |
ADMISSION PERIOD | Annual |
REG. MEN QUALIFIED: | Resolution No. 07761 of May 10, 2018. Valid until May 10, 2025 |
SNIES | 21456 |
TOTAL REGISTRATION VALUE | $146.958.000 + 1% Valor Estampilla Distrital Procultura |
“For those admitted and enrolled in Postgraduate programs, the start of activities will be determined by the required conditions and recommendations of the National Government and the University due to the health emergency generated by the COVID 19 pandemic.”
- Proceso de Inscripción
- Registration requirements
- Requisitos para Seleccionados
- Proceso de Matrícula
- Selection parameters
Para realizar la inscripción, ingrese a la plataforma Elysa a través del enlace de la página web
INSCRIPCIONES POSGRADOS O CLIC AQUÍ
- Diligencie el formulario de Inscripción.
- Imprima el volante de inscripción y cancele el valor correspondiente en el banco indicado o a través de la plataforma, antes de la fecha de vencimiento
- Enviar documentos completos al correo promotoraposgrado2@unisinucartagena.edu.co
- Verifique que los documentos aportados sean los solicitados en los requisitos de inscripción
- Si sus documentos cumplen con los requisitos de inscripción recibirá notificación de APROBADO, en caso contrario recibirá notificación de RECHAZADO y podrá dentro de las fechas establecidas para la inscripción subsanar lo requerido.
- No se recibirán documentos vencida la fecha de entrega, sin excepción.
REGISTRATION REQUIREMENTS
- Formulario de inscripción debidamente diligenciado, firmado y con las fotos pegadas en el recuadro correspondiente.
- Proof of payment for registration fee.
- Fotocopia del Acta de Grado y del Diploma.
- Resolución de haber cumplido con el servicio social obligatorio o certificado de exoneración.
- Resultado Pruebas Saber Pro (ECAES).*
- Fotocopia de la cédula ampliada 150%.*
- 3 fotos 3x4, en blanco y negro (pegadas en los recuadros del formulario de inscripción.)
ADDITIONAL DOCUMENTS FOREIGN APPLICANTS
- Photocopy of the passport.
- Undergraduate degree or its equivalent that accredits you as a professional must be validated by the Ministry of National Education of Colombia. All documents that are not in Spanish must be translated.
- The certificates and the diploma must have the apostille stamp of the Ministry of Foreign Affairs or Entity in charge of this procedure in the country of origin.
REQUISITOS PARA SELECCIONADOS A ENTREVISTA
- Hoja de Vida (con anexos verificables).
- Originales de calificaciones de estudios de Pregrado, incluyendo notas del año de internado.
- Certificado de Promedio crédito Acumulado de toda la carrera (Incluido Internado).
Los anteriores documentos deben ser enviados al correo: posgradosinscripcionesunisinu@unisinucartagena.edu.co
ENTREGA DE DOCUMENTACIÓN REQUERIDA PARA LA MATRÍCULA
En la Oficina de Admisiones, Sede Plaza Colón
Av. El Bosque, Trasnv. 54 No. 30-729- Documentos presentados para la inscripción.
- Documentos presentados para la entrevista.
- Fotocopia del Recibo de Matrícula cancelado.
- Certificado de Vacunación (Hepatitis B, Tétano y Meningococo).
- Afiliación vigente al SGSSS.
REQUIRED ADDITIONAL DOCUMENTATION REGISTRATION FOR FOREIGNERS
- Fotocopia cédula de extranjería vigente.
- Fotocopia de la visa de estudiante vigente.
- Fotocopia del Recibo de Matrícula cancelado.
- Certificado de Vacunación (Hepatitis B, Tétano y Meningococo).
- Afiliación vigente al SGSSS.
SELECTION PARAMETERS
- Exam 60%
- Resume 10%
- Interview 30%
- Interview with jurors 20%
- 5% Critical Read and Write Test
- Psychotechnical test 5%
Véase Resolución Rectoral N°031 Click here
Study plan
subjects | |||
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Immunology | Microbiology | Pharmacology | Molecular biology |
Elias Bechara Chair | bioethics | Public Health Principles | Health Service Management |
Epidemiology | Biostatistics | Research Methodology | Research Project I |
General Room I | Emergency I | infectology |
subjects | ||
---|---|---|
gastroenterology | Pneumology | nephrology |
Cardiology | Hemato-oncology | Neurology |
Research Project II |
subjects | |||
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Critical Medicine | Endocrinology | Dermatology | Rheumatology |
Psychiatry | Emergencies II | elective | Oncology |
Geriatrics | External Consultation | General Room II | Research Project III |